СТРУКТУРА ІМІТАЦІЙНОЇ МОДЕЛІ БІЗНЕС ПРОЦЕСІВ ДЛЯ ПРОДУКТУ НА ОСНОВІ ТЕХНОЛОГІЇ АУРАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31891/csit-2022-4-15Ключові слова:
бізнес-модель, бізнес-процес, імітаційна модель, ауралізована 3D модельАнотація
В межах проекту Auralisation of acoustic heritage sites using Augmented and Virtual Reality (AURA) була поставлена задача розробити бізнес-моделі для потенційних продуктів, що будуть використовувати розроблену ауралізовану 3D модель. Відповідно, метою статті проаналізувати типові бізнес-моделі для зазначених продуктів за допомогою аурализованої 3D-моделі, які надалі можуть бути адаптовані до кожного конкретного випадку використання (маркетингового сценарію).
В найзагальнішому визначенні бізнес-модель – це метод здійснення бізнесу, завдяки якому компанія може забезпечити себе, тобто згенерувати дохід, виручку. Тому розробка бізнес-моделей є актуальною, для прорахування можливих доходів чи видатків майбутнього продукту.
У статті проаналізовано існуючі бізнес-моделі та визначено, які найбільше підходять для поставленої задачі. Зоерема, запропоновано використати наступні бізнес-моделі: “Канва”, “Бартер” та “Спільна власність”.
Бізнес-модель “Канва” описується структурою: споживчий сегмент, ціннісна пропозиція, канали збуту, взаємовідносини з клієнтами, доходи продукту, ключові ресурси, ключові види діяльності, ключові партнери, структура витрат. Також, у даній бізнес-моделі запропоновано бізнес-процес “E-commerce”, "Афілювання" та “Додаткові можливості”.
При бізнес-модель “Бартер” основую є використання платформи соціальних мереж для просування продуктів і послуг. А при бізнес-моделі “Спільна власність” інвестори купують не весь актив в цілому, а лише його частку. Для даних бізнес-моделей представлено бізнес-процес “Бартер” та “Спільна власність”. На основі бізнес-процесів запропоновано структуру імітаційної моделі. Результати дослідження можна розширити та адаптувати для інших продуктів.