БАЛАНСУВАННЯ НАВАНТАЖЕННЯ ПРИ ПЛАНУВАННІ СЦЕНАРІЇВ ТЕСТУВАННЯ: МАТЕМАТИЧНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31891/csit-2025-2-9

Ключові слова:

тестування програмного забезпечення, планування тестових сценаріїв, розподіл ресурсів, змішане цілочисельне лінійне програмування, оптимізація з обмеженнями

Анотація

Ефективне створення розкладу сценаріїв тестування є надзвичайно важливим завданням у середовищах, де ресурси для виконання, такі як тестувальники або тестові середовища, є обмеженими та доступними за індиввдуальними графіками. У цій статті запропоновано гнучку та масштабовану математичну модель для оптимізації розкладу тестування на основі дискретних часових блоків. Кожен тест-сценарій має фіксовану тривалість і повинен бути призначений одному сумісному тестувальнику. Тестувальники, у свою чергу, можуть бути недоступними у певні проміжки часу через заплановані зустрічі або фіксовані перерви, наприклад, обід. Метою планування є мінімізація загального часу виконання тестування, що визначається як найпізніший час завершення призначених тест-сценаріїв. Модель сформульовано як задачу змішаного цілочисельного лінійного програмування (MILP), яка об’єднує в єдиній структурі обмеження на сумісність та доступність тестувальників для призначення завдань. На відміну від моделей, які припускають постійну доступність тестувальників або не враховують їхні особисті розклади, наш метод враховує індивідуальні обмеження доступності для більш реалістичного планування. Для оцінки ефективності моделі використано синтетичні сценарії із декількома тестувальниками, визначеними періодами перерв і різною сумісністю завдань, а отриманий розклад подано через діаграми Ганта. Запропонована модель може слугувати основою для побудови більш складних систем планування у сфері тестування та контролю якості в умовах нестачі ресурсів.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-26

Як цитувати

ПІХ, І., & БІЛИК, О. (2025). БАЛАНСУВАННЯ НАВАНТАЖЕННЯ ПРИ ПЛАНУВАННІ СЦЕНАРІЇВ ТЕСТУВАННЯ: МАТЕМАТИЧНИЙ ПІДХІД. Computer Systems and Information Technologies, (2), 81–86. https://doi.org/10.31891/csit-2025-2-9