МОДЕЛЬ ЯКОСТІ МЕДІА СИСТЕМ З ІНФОГРАФІЧНИМИ ДАНИМИ
DOI:
https://doi.org/10.31891/csit-2024-4-3Ключові слова:
медіа система, інфографіка, фактор, пріоритетний вплив, модель, якістьАнотація
Дослідження якості розроблення медіа систем, що містять велику кількість інфографічних даних, є актуальною задачею, оскільки зростаючий обсяг інформації вимагає нових підходів до її подання, здатних забезпечити швидке та ефективне сприйняття. Дана робота присвячена аналізу факторів впливу на якість розроблення медіа систем та побудові моделі пріоритетного впливу факторів, яка стане основою подальших наукових розвідок щодо прогностичного оцінювання якості.
У статті використано засоби теорії графів та методи системного аналізу, зокрема метод математичного моделювання ієрархій.
На основі експертного оцінювання виокремлено множину факторів впливу на якість розроблення медіа систем: цільова аудиторія, контент, інтерактивність, верстка, прототип, шрифтове оформлення, візуалізація даних. Сформовано впливи та залежності між факторами, які візуалізовано за допомогою орієнтованого графа. Визначено пріоритетності факторів за допомогою методу математичного моделювання ієрархій, що передбачає формування бінарної матриці досяжності факторів та побудову ітераційних таблиць. При цьому ітераційні таблиці містять відомості про порядковий номер фактора у множині, підмножину сукупності досяжних вершин, підмножину сукупності вершин попередниць та перетин підмножин. Визначено, що найвищий ранг належить факторам «цільова аудиторія» та «контент», а найнижчий — фактору «шрифтове оформлення». На основі даних, отриманих під час ітерації, синтезовано модель пріоритетного впливу факторів на якість розроблення медіа систем з інфографічними даними.
Побудована модель допоможе ефективніше розподіляти ресурси, зокрема час і кошти, між ключовими етапами створення медіа систем. Крім того, вона сприятиме мінімізації ризиків, пов’язаних із невідповідністю продукту потребам цільової аудиторії, та, відповідно, зменшенню додаткових витрат у процесі розробки.